Sunday, January 16, 2011

tolong ingatkan aku

tolong ingatkan aku
untuk tidak mudah
memberi peluang
kedua
untuk mereka yang
meminta kemaafan
tapi akan terus mengulangi
kesilapan itu

tolong ingatkan aku
supaya keraskan hati
untuk memberi muka
kepada mereka yang
selalu mengambil
kesempatan

tolong ingatkan aku
untuk mendahulukan diri aku
dahulu
sebelum memikirkan tentang
manusia lain

tolong ingatkan aku
supaya menjadi lebih kental
untuk melawan emosi &
kepalsuan mereka

tolong ingatkan aku
sentiasa berwaspada
dengan manusia-manusia
pelbagai corak perasaan
dalam hati mereka

tolong ingatkan aku
sentiasa mengingati Tuhan
yang sentiasa mengingati
makhluk ciptaanNya

tolong ingatkan aku
untuk sentiasa mengingati


EMOTION : remembering

LOCATION : room

1 comment:

FaMizza Joe said...

AKU AKAN INGTKAN...:D...