Saturday, August 1, 2009

H1N1 & PC Fair

aku pnah dgr pc fair.. xlama dlu.. xberapa igt bila.. n kkdg terdetik
jugak hati aku nk pegi sana. tp bila aku dpt tahu ada pc fair, itu
bermakna hari itu adalah hari terakhir atau smlam, mksudnya
satu hari selepas pc fair berakhir... sdeh btol..


masa tgh membelek2 buku living space dlm library, housemate
aku tunjukkan aku iklan pc fair dlm newspaper english yang dia
baca.. aku memberi respons yg agak dingin.. sbb.. mcm malas plak..
lgpon xde apa kot aku nk bli...


semalam, aku dikejutkan dgn berita yg duit elaun buku mara dh masuk!
bagi aku, mara padaku mcm xde makna. yela.. bantuan separuh yg aku
dpt xde elaun makan pon yg rm700 sebulan tu.. abaikan je la.. tp dh
mmber aku suh check, dia ckp aku dpt duit buku tue, then aku terus
sign in cimbclicks aku.

terkejut jugkla aku sbb mmg btol masuk. woaahh! lpas tu pon baru aku
teringat. y not aku guna duit tu bli external hard disk.. lgpon dlm otak ni
mmg xde plan nk buat pape pon dgn duet tue. at least aku xla still guna
pendrive 512Mb and 128Mb je.. slu duk jadi bahan. hahaha...

lpas jumaat, tunggu bus yg xdtg2, lpas mencarut2 maki hamun, bus
tetap xdatang. so aku terpksa tahan taxi. dekat 45minutes wooo kwn
aku tunggu.. sori bro!

dh smpai convention centre tu, punyala excited sket aku nk merasai
betapa bestnya pc fair yang digembar gemburkan dari kwn aku
seblum nie..

bila dh habes satu round kitorg pusing pc fair tue, perasaan excited
aku tu makin menurun je... bg aku, pc fair ni cam biasa je. xdela
murah mana pon.. setakat 10ringgit ke bwh jer..
seblum balek, matlamat aku pon tercapai. external harddisk dgn
tambahan cooler pad n m2 2g untuk handphone aku. hp aku tu
skrg pakai 512mb jer.. sdeh kan... hahaha

seblum pegi pc fair tue, ada benda jugk nk tulis.. tp battery badan
aku skrg ni dh kong.. so aku kna charge dlu.. nnt2lah aku sambung
pasal H1N1...

No comments: