Tuesday, August 18, 2009

Susah Sesak Lagi Menyesakkan

Orang2 tua cakap, slulah bawak2 beringat. xperlu orang tua cakap,
sesapa pon leh cakap benda tue. 2perkataan yang ckup ssuai utk
ditujukan dekat aku sekarang ni adalah PADAN MUKA!

isk asal lak cam kaku n xdk idea nk tulis blog nie.. adakah sbb ada
org seblah aku atau dh lama aku xupdate blog neh.. huu.. anyway,
frankly speaking aku mmg tengah sesak giler! sesak dari segi financial..

perrgh.. xpernah aku rasa sesusah n sesesak sekrang nie.. btol beb!
sepanjang aku masuk belajar kt kolej nie, aku rasa inilah 1st time aku
rasa aku mengalami masalah kewangan yang teruk! bukan xnk minx
kat parents, tapi aku rasa aku dh terlebih minx.. n mmg salah aku jugak
sbb aku rasa aku teramatlah boros.. yg peliknya duit tu xtau la habes kt
maner tahhH!!

yang bestnyer, time tgh kekoringan ni la kena bayar bil tu bil nie,
lpas tu member ajak hang out la, ajak pegi jusco bli barang nk buat
kueh raya lah, nk bli buku la segala bagai.. dugaan..

nak makan pon skrg nie kena berkira giler.. dhla ritu aku nk masak
mihun pama, biler bukak bungkusan tu, mihun tu jatuh atas lantai.. sadis x...
lpas tu
duit dalam wallet ada rm10, nk berjimat
tunggu kreta sapu xdak
terpaksa tahan taxi
tp terlupa rate taxi dh baru
rm3 starting..
aaarrgghh...

skrg ni barula aku dapat rasa apa yg kengkwn aku slu rasa
kkdg senang ckp kt diorg tu la ni la..
skrg .. padan muka edy..
xlama lagi dh nk posa..
ada brapa hengget jer dlm wallet ni
sementara nk tunggu ujung bulan
naseb baek posa
tp posa pon bukan posa 24 jam
nk buka nk makan ape
xkan nak makan kurma
o pegi berbuka kt masjid..
tol x kawan2..

hahaha..
tp yg aku bersyukur sket
waalaupun aku tgh kekeringan nie
aku xde hutang kt org

ada 2 3 orang member aku xbayar utang aku lagi
haha dari rm15 smpaila ke rm420
hurmmm..

satu lagi
wpon aku tgh kekeringan
tp aku telah berjaya berjimat n menyimpan
dlm asb aku sbyk rm160 utk bulan nie
sebagai penyelamat aku..
yela kang duit tu mana pegi karang kan kan..

tapi xpe...
biar kita susah
janji kita xmnyusahkan org laen
btol x kawan2..

No comments: