Tuesday, February 23, 2010

KATA KAWAN BAEK ??

Wa kadang-kadan pening
rasa mcm nak retak
kotak fikiran wa nie

bila terfikir pasal dia
knape wa perlu bersusah-payah pk pasal dia?
sebab dia tu kawan baek wa lah!

sebentar!
wa rasa dia ni
no longer
bleh pakai tanda nama
yang tertulis
'kawan baek'

knape wa cakap camnie
sebab wa menulis mengikut pemerhatian
dan jugak pengalaman
beserta emosi
yang cuba wa kawal walaupon
dalam nada marah

wa keliru
sama ada wa
ataupun insan ini
yang xpaham definasi sebenar
kawan baek
ataupon
kurang arif
untuk membezakan
antara kawan baek
dengan kawan biasa
ataupon kawan serumah
mahupun kekasih hati

kalau kata wa ni kawan baek lu
knaper klu kena buat keputusan
antara wa dgn org laen,
wa lah yang akan jadi
yang pertama dalam kpala otak lu
untuk lu pilih
untuk ditinggalkan
dan jugak diabaikan?

perlukah wa berasa bangga
kalau wa yang jadi insan pertama
di fikiran lu
untuk lu carik
setiap kali lu ada masalah
yang kadang-kadang
masalah itu
lansung xde kaitan dgn wa

wa jugak slalu sangat
mendodoikan hati wa
supaya tidak selalu menanges
dengan perilaku lu itu
yang kerap memberi
hikayat 1001 alasan
bila bersama dgn wa
tapi!
tiada lansung pun alasan
utk menghabiskan hari-hari indah lu
dengan orang lain

wa akan beri ledakan kata-kata
yang terbaik dari minda wa
untuk lu menghadapi cabaran dan dugaan
tapi
kata-kata wa itulah
yang lu akan renyok-renyokkan
dan terus campak dalam tong sampah
bila lu mendengar
hanya bisikan kata-kata
bernada rendah
daripada manusia lain

terakhir skali

knape perlu canangkan
seantero dunia
yang kita ni adalah kawan baek
yang terhebat di muka bumi
sedangkan lu xpernah
nak hargai wa?


**siapa terasa pedas, dialah yang makan cili.

1 comment:

♥ Miss Tating said...

wa suka ayat lu.
lu patut tau,kita xda kawan baik,slain dr diri kit asndiri.
kawan yg baik xkn meminta simpati dr kawannya. =)