Wednesday, March 10, 2010

KNAPAKU INSOMNIA

lampu bilik dah pon ditutup
dan aku sudah ready atas katil
buku n segala assignment ditinggalkan atas meja
jam menunjukkan 4pagi

aahh!
dekat sejam aku duk cuba nk tidur
macam2 dh buat
doa segala
dengar walkman
sawancara
yang dah xlarat nk gelak
sms org
jackpot kot2 ada yg xtdo lagi
tapi smua dah tdo
bengong

xtaula
mlm ni dah masuk 2 malam
aku xleh nk tdo
smlm lagi dasyat
standby atas katil
pkol 4pagi
aleh2 630 pagi baru tdo
sbb gangguan,
930pg dah dipaksa bangun
melelong lah apa lagi

xtaula
knapa insomnia
nk kata pikir banyak
xjugak..
nak kata jiwa
n fikiran xtenteram
xjugak
nak kata kena sumpahan
sumpahan kejadahnya?

tapi aku mengesyaki sesuatu
adakah angkara nescafe
yang aku minum
dekat mamak di bawah
adakah kerana
pengaruh movie
yang aku tonton dekat mamak bawah
smpai lewat pulang ke rumah?

tapi
mungkin logiknya
nescafe yang patot disalahkan
tapi
seblum2 nie
bukan kata nescafe
tongkat ali
kopi
cuma kacip fatimah je xpnah try
xlut2 jugak
mata still kalah
dengan nafsu
yang lebih kepada
ngantuk

haih...
jpgi klas dahla pkol 9pagi!
smpai petang plak tue!
aku amek keputusan xmau tdo la senang
xmau dipermainkan lagi
oleh sang mata

tolong aku..
aku mahu rehatkan si mata-mata ini

LOCATION : dark room
EMOTION : thinking to sleep (yawn)

No comments: