Monday, March 1, 2010

SAYANG BABA

hari ni masuk hari ke 3
aku di kedah
aku xnak masa berlalu
dengan cepat
huhu

baru balek lepak dgn kawan
tpi bukan tu yg aku nk tulis

dah masuk hari ke 3 ni lah
aku tgk baba pelik sikit perangainya
kkdg terpikir
aku ada buat salah ke
atau ada salah cakap ke

baba banyak berdiam je
slu baba tak muak
melaungkan kata-kata nasihat
dan keagamaan
walaupon aku pura-pura xpay attention
tapi
setiap lafaz katanya
akan aku simpan erat-erat
dalam otak aku

seriously
aku rasa aku ni la
anak yg paling ikut kepala aku sendiri
degil
mayb slu peningkan kepala baba kot
tapi
aku xsuker hipokrit a

mgkin pandangan org
aku ni sedikit derhaka
bahasa kurang sopan
tapi
mgkin baba n mama
memahami aku seadanya
itu sudah cukup

jujurnya
sedikit terkesan
dengan perubahan baba yang
kecil luarannya
tapi
memberi kesan kpd aku

kedua
baba skrg ni
lebih suka naek motor aku
yang aku dh semakin lupa
bila aku dah dapat lesen kreta

adakah itu satu protes
atau tunjuk perasaan dari baba
untuk aku
supaya jgn menganggu keretanya?

tapi
kenapa protes itu baru skrg dilakonkan?
knapa tidak dahulu
atau smggu lepas aku dapat lesen kreta?

kkdg
aku bermati-matian
mau merampas motor aku balek dari baba
bukan apa
dah jadi mcm pelik
dan sedikit kurang sopan
dengan keadaan itu

lagi satu
aku xmahu baba naek moto
so sbb itu aku akan buat apa saja
supaya baba tidak lagi merembat motor aku
mgkin pada pandangan baba
aku kedekut
dengki
atau apa saja
tapi sesungguhnya baba,
i'm prefer to see u to drive ur car!
nak2 cuaca skrg panas
klu hujan plak nnt baba susah
habes kotor jubah

yeah
the way baba melayan
mendidik aku
a bit differents
compared to my others sibling
taktau knape
mgkin baba nmpk sesuatu
dalam diri aku kot

baba jadi macam nie
mgkin sebab
tertekan dengan apa yg berlaku
baru-baru ini
atau mungkin tertekan
dengan anak-anaknya yg slu
meminta duet yang slunya over limit
atau mungkin pening dengan kerenah aku ni

tapi aku dapat rasakan
baba always thinking
baba
i'm also always thinking about u
n always pray for u

** maybe aku xpnah atau xreti atau kekok nak tunjuk. tapi aku sayang baba.


LOCATION : Cool Room
EMOTICON : Thinking

No comments: