Friday, April 24, 2009

LELAKI kannn...

"eh kemasla bilik ko.. macam bilik perempuan..."

"ni la rumah students laki yang paling lengkap pernah aku tgk..."

"it's like a gurl works.. oh is da yours?"

"ko pakai pencuci muka ker? mcm perempuan la..."

haha itu antara ayat2 cinta eh ayat2 yg slu aku dengar (byk lagi sbnrnya) dalam idup aku..
mesti org lain pon sama jugak mcm aku.
samada benda ini realiti or mentaliti, pelik ke klu laki jaga kekemasan diri & alam sekitar..

belum kira laki yg buat kerja perempuan o keje yg laki jarang buat..

spnjg aku idup ni kan, aku slu dengar laki ni slu dikaitkan dgn xtau jaga kebersihan.. dlu la.. skrg ni aku rasa ramai dh kot laki yg pandai jaga kebersihan n kekemasan terutama diri sendiri.. tp stil jugk dipersoalkan.. naper..
ok wat..

lagi satu, klu laki yg jnes jaga kebersihan yg smpai tahap pakai toner, foundation bla bla bla tue..mmg laki kaw kaw la kena kondem..
tp bg aku, diorg ni rajin giler.. smpai nk toner2.. aku plak malas.. nk membasuh+cuci muka pon dah kemalasan.. sbb tula muka xensem.. huhuhu.. laki kann..


ada lagi.. klu nk jadi laki, mesti kna simpan misai, janggung, jambang.. baru laki..
nak lagi best.. klu xdak bulu di bwh lengan.. lagi xlaki.. euu!
klu jnes yg berbau harum 24 jam xpe gak.. ini.. perrggh.. aku yg laki ni pon jadi malu beb.. kkdg bleh nk pitam klu duk seblah menyeblah.. kang aku tutup idung korg terasa lak.. tu blom lagi adegan geseran secara xsengaja antara satu sama lain.. haha


mcm dlm keje2 design pon.. sama gak.. waktu aku sem 1 dlu.. ada kwn kpd kwn aku.. dia tu perempuan.. dia bleh igt keje aku tu pompuan yg buat.. lecturer pon sama.. tp aku xkesah.. igt perempuan je ke bleh buat keje kemas2.. sbb dlu aku tadika kt tadika kemas.. so myb ada la sikit nilai2 kekemasan yg masih tggl dlm diri aku..


sesetengah laki tu kan.. pantang nmpak perempuan..(erkk mestila.. klu laki pantang nmpak laki..aa itu laen topik kita citer).. tp aku plak pantang klu nmpak laki yg.. adoi.. gatai nk mampos.. klu suke o nk ngorat awek tu sket pon, be cool la wei.. jgn la nk tunjuk glojoh sangat.. nak2 klu jnes muka yg pecah rumah.. awal2 kang keja reject.. korg sumpah seranah diorg plak.. ada plak yg jnes duk ske buat bunyi tikus tue.. (kkdg gaya paggil anney kt kedai mamak..hehe).. malu seh.. dh mcm terhegeh2 plak.. perempuan bukan satu wei.. laki kaann..


cakap bab gatal ni mmg otomatik tuju kat laki.. tp zaman dh maju beb.. paper pon smakin hari smkin kecil.. (haha iklan berita harian).. ada citer.. ritu aku lepak sensorg kt mamak.. ada awek chinese ni jual rokok kt depan sorg2.. sian dia.. dhla lawa.. tetiber ade sekor mamat ni datang kt awek tue.. sembg2 jugkla.. tp gaya pandang mamat tu bukan mcm nk bli rokok.. cara pandang gatal giler.. lpas tu xckup dgn tu, sekor lagi kwn dia dtg.. kawn dia tu yg aku xtau xde isap rokok.. pegang batang rokok pon xpnah.. pgg batang lain aku xtau laa. last2 xbli ape.. ee ksian lak kt awek tue.. tmbah lagi muka 2ekor dhla xensem pon.. yg xbestnyer, 2 2 tu kawn aku..


as a conclusion (pengaruh aku buat report satu sem..), laki ni mmg slu dikaitkan dgn benda2 negative jer.. klu buat benda yang lain dari norma kehidupan laki wpon benda tu baik pon dipandang negative.. so, pandang ke hadapan, jgn pandang belakang , jangan tegur..

ciao-

2 comments:

raza said...

caya la edy...
ko nii sesuai jadi penulis la..;p

Anonymous said...

Terima kasih untuk blog yang menarik