Saturday, July 4, 2009

Plastic Bag & Ex-Awekku

org cakap, benda yg lepas jangan dikenang. eh xjugak.. klu benda tu membawa kebaikan n memberi pengajaran yg berguna kat diri sendirik, pe salahnyer kan kita kenang. utk dijadikan iktibar. yeah!

bercakap ttg masa lalu, ex-awekku, antara persamaan aku dgn dia, kitorg ni pantang dgn beg plastic. mayb dia lagi teruk kot. tp aku cukup pantang dgn beg plastic yang terlalu banyak. semak mata, selerak satu hal. n yg aku tau, beg plastic ni mmg xbagus utk kesihatan alam sekitar. waah persis duta alam sekitar. nk buat caner, pengaruh awek kan.

anyway, beg plastik ni amek masa selama 45-1000years utk dilupuskan. woaah! bukan 4 5 tahun beb. giler ah..

lagi, beg plastik yg kat tepi2 pantai tu telah memberi selera utk hidupan2 kat sana. tp malangnya, (yela diorg kan xde otak utk berfikir) makanan tu dh bg effects yg buruk kt animals tu termasuklah menyebabkan kematian.

frankly, aku ni bukanlah mesra alam sekitar sangat dude. tp satu hari tu aku terpikir, y not aku buat something kan. lgpon bukannya susah pon. mata aku pon xsakit tgk plastic beg byk2. hahaha..
dan misi pon diteruskan di kedai2 runcit. dlu bli 1 item pon nk pakai beg plastic. kkdg org kedai tu xbagi beg plastic pon aku minx. skrg tidak lagi. wpon benda tu berat mcm botol coke 1.5L or ridsect ke, klu stakat 1 2 items je, aku xkan minx beg plastic. semak!

kkdg rimas gak. stakat bli mentos sebatang yg harga rm1.60 tu o bli roti bun 2packs je nk taruk beg plastic. awal2 tu mcm kekok, tp dh lama practice, so dh jadi biasa. ngee...

disebabkan dh terbiasa, kkdg benda yg perlu beg plastic pon kkdg aku tersilap cakap xnak beg plastic. hahaha.. mcm nk hantar o amek baju n seluar dari kedai dobi or kedai repair ker. xpon bli baju sehelai 2 kat shopping mall.. huhuhu..

at least, sedikit sbnyak dh mengurangkan kuantiti plastic beg kat dlm rumah aku nie. aku xkesah sgt beg plastic yg besar sbb at de end leh jadi plastic smpah. tp yg kecik2 tu.. nk2 yg murahan tu.. lagi laa.. aaaahhh.. haha

ini smua pengaruh dari my ex awek aku tu. btw, thnx yer.. nak tgk x muka dia?




gmbar dlu2.. itam putih jerr..


ni plak pose nakal dari dia.. garang!


tp tu smua kenangan lalu.. skrg ni dia bahagia dgn sayang dia.. dh kawin pon.. papehal. aku doakan dia bahagia yerr! huhu...

No comments: