Wednesday, June 10, 2009

SERABUT

haih.. ingatkan cuti ni blehla tenangkan fikiran.. tp lagi teruk rupanya..
dhla aku failed design hari tu, hopefully xde la benda buruk lagi yg akn berlaku next sem..
tp malangnya, next sem nnt 2org budak rumah aku akn kua plak..

mmg agk kontroversi and crisis sketla.. aku pon xtau nk cakap mcm mana..
nak ckp aku terasa sepanjg berada kt rumah tu, mmg bykla.. tp aku diam jela..
myb sbb aku ni sush sket nk marah.. so pendam dlm hati jerla..
klu xleh sangat, luahkan dekt kawn2 aku yg percaya jer..

kkdg kita ni slu je nmpk keburukan org lain, n cepat sangat nk menuding jari klu something bad happened.. tp xpenah plak kita nk salahkan diri kita kan.. itu normal..
n then semakin meningkat dewasa, byk pulak perangai yang soooo budk2 yang kita tunjukkan dari diri kita..

n then yang kuat or yg tua suke menyalahkan yg lemah n muda.. tp bak kata org tua2, sarang tebuan jangan nk jolokkan.. kang nnt lari xcukup tanah, terus masuk dlm tanah...

yang pasti, keputusan 2org bdk rumah aku tu dh muktamad..
aku plak, malas la nk pindah2.. ckupla dh brapa kali aku pindah spnjg aku duk kt kolej aku tuh..
lgpon aku sayangla kt rumah tue, slagi aku bleh tahan dgn apa yg berlaku, aku teruskanla duduk kt situ..

n then myb aku akn 'bebas' sketla.. more privacy.. haha.. i mean privacy inside my room ok.. not inside my house...

kdg2 jugak org yg lbeh berusia slu menganggap apa je keputusan yg diorg buat tu btol n yg penting, smua org kna ikut. woahh itu tak bagos! masing2 ada cara,gaya,keselesaan,ketenangan hidup masing2..

so klu nk buat apa2 keputusa, sila berbincang, maksud aku berbincang dengan terang.. n jgn sesekali kecewa klu org xdapat terima pendapat anda itu.. itu normal kan..

entahlah...

No comments: